veterinärklinik

Ikväll kör vi lugn kväll. Inte pga min träningsvärk eller fot. Nää stackars Rosie hade ju som sagt brutit av klon, vilket vi var hos veterinären idag och fixade. Det var jätte läskigt när de skulle söva henne med spruta. Hon skrek till jätte högt vilket högg i mitt hjärta. Sen när vi gick till operationsrummet tog det inte lång tid innan det började ge effekt, men det läskigaste var att hon skakade i hela kroppen och sekunden efter föll hon ihop i mitt knä. Tårarna fick man verkligen kämpa för att hålla inne medan man satt där och strök hennes päls.
Jag åkte sen hem och åt lunch och kom tillbaka på eftermiddagen och hämtade henne som var jätte dåsig av operationen och trots uppvakningssprutan hon fick var hon fortfarande seg. Visade inga tecken alls på att hon kunde gå i 15 min hem. Så ringde mamma som var snäll och hämtade och skjutsade hem oss.

Nu blir det mer film och middag som består av Grötris som jag gör för första gången i mitt liv. Jag hoppas att jag lyckas! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0