Ledig dag = filmer.

Hallå hallå!
Sitter här i vardagsrummet och tittar på Dracula. Becca har nyss vaknat och glassar till frukost. Bene kom nyss på besök också och har smitit in i duschen.
Sen jag skrev förra gången så har jag städat hos mormor, som jag brukar göra varje onsdag, och därefter åkte jag och Molly till Ida och Linnea. Linnea tyckte det var himla kuligt när Molly var där. Busade, klappade och skrattade hela tiden :)
Efter jag varit där några timmar och hade ätit, trodde jag att jag skulle gå ner och boxas. Men då smsade Becca och ville träffas så jag åkte hem med Molly och åkte sedan till Malin där Becca var. Vi var där några timmar och pratade lite tills Malin skulle till Ego med sin pojkvän. Så då åkte vi hem till mig och kollade på film som jag rekomenderar för alla; I Skuggan Av Värmen. Med Joel Kinnaman (Snabba Cash) och Malin Crépin (Miffo), som handlar om en väktare med ett heroinmissbruk som hon döljer väl, tills hon möter en polis och hon märker att missbruket och kärleken inte går hand i hand.
Jag kan säga att jag satt naglad vid skärmen, jag är egentligen inget fan av svenska filmer direkt, men denna var sjukt bra. Väldigt spännande.

Gårdagen blev så att vi åkte till Jakan och hämtade Beccas vantar och mössa. Sen där efter åkte vi hem, Becca gick ut med Molly och jag åkte till träningen. Träningen började dåligt, jag skulle just sätta mig i mål och få uppvärming. Jag fick en boll på handen och sen väljer Uffe att börja med överlämning på mitten. Man ba hallåå?! kan man få värma upp kanske?? Men jag valde att inte säga något, utan bad A-lags Herrarnas nya målvakt att hoppa in istället för mig och så gick jag till korridoren och sprang några varv där.
Men sen vart träningen mycket bättre, räddade nästan varje skott. Jag var väldigt bra på målvaktstävlingen :) Där utespelaren ska skjuta/dribbla tills personen gör mål och får jag tag i bollen ska jag bara kasta iväg den, så ska utespelaren hämta bollen och försöka göra mål igen. Gör den mål ska den ta bollen, passa till nästa i kö och gå och sätta sig.
Då jag kom hem, fixade Becca och jag mat och satte på Step Up 3, nyaste dansfilmen! Sjukt bra, helt otroliga danser dem får till alltså. Se den också tycker jag!

Idag blir det att vara med Becca hela dagen och sedan framåt kvällen ska vi gå på bio tillsammans med mamma och pappa och se Svinalängorna. Med Ola Rapace (Wallander) och Naomi Rapace (Millenium). En film av Pernilla August (Glasblåsarens Barn), jag hoppas den är bra. Caio!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0